3 enkle vink som vil hjelpe deg med balansen

Tre enkle vink som vil hjelpe deg med balansen


 

Kanskje kjenner du at du knapt har tid til å puste, tid til å finne ro i en hverdag hvor omgivelsene og du selv har høye gir og det er full fart fremover. Der støy, uro og forventninger til hva som skal leveres og presteres er så naturlig at det nesten er unaturlig å kjenne ro og balanse.

Ofte ute i byens kaos og støy kjenner jeg behov for å slå opp et usynlig telt rundt meg for å stenge ute, ikke slippe til mer av det jeg har døpt byens urovirus. Det kjennes ut for meg som om jeg allerede har mer enn nok med mitt eget.

Kanskje en følelse du deler med meg? Er du bevisst hva som er ditt eget og hva du tar i mot av andres?

De fleste av oss kjenner andres energi og det er ikke alltid positivt. Jeg har behov for å kunne stenge noe ute, men det er ikke alltid det passer med ørepropper og lukkede øyne.

For å distrahere meg selv pleier jeg å dagdrømme meg bort i et landskap som jeg vet er positivt påfyll for meg. F.eks. en koselig båttur, fjelltur, skogtur eller en fest som jeg husker som veldig kul. Intensjonen er å få oppmerksomheten bort fra det som er rundt meg.

Et annet super verktøy vi har med oss hele tiden er pusten. Fokus på pust og hvordan jeg puster har en dobbel misjon her.  Hver gang jeg kjenner på pusten min så kjenner jeg hvor overfladisk jeg puster. For det andre distraherer jeg meg selv og tankene mine bort fra byens ubalanse til å jobbe med mitt eget.

Den siste øvelsen er kanskje den vanskeligste: Hvordan hadde du det når du våknet i dag? Og tenker jeg ikke på da vekkerklokka dro deg ut av verdens beste drøm eller grinete unger eller sur kjæreste. Jeg tenker på hvordan DU hadde det. Jeg gjør den øvelsen ofte og min erfaring er at bevisstgjøring på egen tilstand hjelper meg å skille på hva som er mitt og hva som andres.

Ved å dele blir det mer, så del gjerne noen tanker om temaet i kommentarfeltet under ?

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.

Rull til toppen